keskiviikko 2. tammikuuta 2013

uusi vuosi, uudet jutut

Plättä ja ystävät jouluaaton agilitytreeneissä
Ihme kyllä löysin blogin syövereistä mun 2012 tavoitteet listan. Vihaan suuresti kaikkien blogien "vuosi 2012 läpi part IIIVVXXX" tekstejä, mutta näistä tavoitteista voisi katsoa mitä tuli tehtyä.

1. Päästä agilityssä etenemään. Koira osaa, eli ohjaajan täytyy vain oppia keskittymään kisoissa radan loppuun asti. Tavoite nyt keväällä kakkosluokkaan ja vuoden lopussa viimeistään kolmosiin.

Tämä onnistui, ja ehdittiin kolmosissa kisata ja saada eka 0-tuloskin!

2. Käydä virallisissa tokokisoissa (alo) ja opetella avoimen liikkeet oikeasti kuntoon.


Alokasluokan kisoissa käytiin kahdesti, koska mulle iski ekoissa kisoissa järkyttävä kisajännitys ja möhläsin osan likkeeistä. Tokista kisoista onneksi I-tulos. Avoimen liikkeet sujuu noutoa lukuunottamatta.

3. Suorittaa BH koe.

Unohtui taas :(

4. Treenata jälkeä. Viesti kiinnostaisi myös lajina, mutta ei ole kakkosohjaajaa :( ( Eikä mulla ole hajuakaan miten sitä kuuluisi treenata, laitetaan koira juoksemaan metsään ja toivotaan että se juoksee tarpeeksi pitkälle? ;) )


Pk-treenit jäi kyllä aivan liian vähiin tänä vuonna.

5. Koettaa olla ottamatta liikaa paineita kisoista ja menestyksestä, tämä koirahomma on kuitenkin vain harrastus ja voisin välillä relata.


Tokon alokasluokan II-tulos vähän suretti, mutta agilityssä kisat onnistuivat aika hyvin kun en ottanut paineita.

6.  Muutenkin koettaa ottaa elämässä rennosti, enkä aio ärsyyntyä pikkuasioista/koulujutuista/siitä ettei mun ohjeita tajuta/ihmisistä jotka ei vastaa sähköpostiin sekunnissa jne. Zen-fiilis ;)


Tähän pyrin yhä. Välillä kyllä onneksi tajuan miten hyvin mulla oikeasti on asiat, ja valitan ihan turhista jutuista.

7. Ottaa itseäni niskasta kiinni urheilun suhteen, nyt saatan käydä jonain viikkoina juoksemassa/salilla 4 kertaa ja sitten pitää kahden viikon tauon. Tasaisesti ja säännöllisesti olisi tavoite nyt, ja maksan oikeasti sen Yliopistoliikunnan kausimaksun, joka on jotenkin unohtunut kun "juoksen niin usein"...


Onnistui aina välillä ;)
joulucavalier Elli

Sitten tavoiteet 2013:

1. Päästä agilityn SM-kisoihin. Vielä tarvitaan 6 nollaa, joista yksi tuplanolla, mutta ihan mahdollista kyllä. TÄMÄ on kaikista tärkein koirajuttu tänä vuonna, Plättä täyttää keväällä 7-vuotta ja mulla on ensi vuonna kiireinen klinikkavuosi, joten nyt on suurimmat mahkut päästä SM-kisoihin. Kirjoitin jo aikoinaan agilityn alkeiskurssi hakemukseen (lajista mitään tietämättä), että meidän tavoite on SM-kisat. Toki luulin että päästäisiin sinne vähän aiemmin, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan.

Paras ostos hetkeen, hyasintti 0,50e :)
2. Käydä joko tokon avoimen luokan kokeessa TAI suorittaa BH-koe (helpoitan hieman tämän tavoitteen suorittamista ;))

3. Urheilla ja muistaa yleisesti nauttia elämän kivoista asioita: mulla on kiva koira, ihana poikaystävä, opiskelen unelma-ammattiini, mun kaverit on huipputyyppejä yms!



Uusi vuosi vaihtui sushin merkeissä. Oli hyvää! 

Se varmaan riittää tälle vuodelle. Olen ollut niin totaalisen lomafiiliksissä, että olen unohtanut kaikki kouluasiat ja muutkin tärkeät jutut, nyt koetan hieman virittäytyä tunnelmaan, että kohta pitää taas herätä klo 7.00. (Tänään nousin 10.30). Plättäkin on lomalla mun porukoilla, se oli siellä mm. varastanut ison pussillisen kuivaa leipää ja piilottanut loput sohvaan peiton alle. Koirakin on siis ihan lomalla, kohta se joutuu taas kuriin ja nuhteeseen ;)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti