maanantai 29. huhtikuuta 2013

paluu blogin pariin!

On vähän taas unohtunut tämä kirjoittelu, pari kertaa olen aloittanut mutta aina on sitten jäännyt. Mutta ollaan nyt päästy taas treenailemana agilitya ja canicross kausikin startattiin viime viikon maanantaina! Lenkistä tosin osa meni kävelyksi, kun en halua juosta lumella ja kaikkialta se ei ollut vielä sulanut.

Canicross Plättä
Perjantaina oltiin tämän kauden vikoissa hallitreeneissä. Oma koutsi oli sairaana, mutta onneksi oli tuuraaja paikalla, koska noita ohjattuja treenejä ei ole kesällä varmaan kovin paljon tulossa. Rata oli suhteellisen helppo, muutama hankalampi käännös. Lisäksi laitoin targetin A:lle, ja pari kertaa Plättä unohti ohjauksen ja meni sinne ihan omiaan. On ainakin kontakteista saatu tehotreenillä supersuosittuja!  Mutta oli varsin mukavaa. Viimeksikin ohjatuissa treeneissä oli mukavaa, me ehkä treenataan liian helppoja juttuja kun aina on vaan kivaa? Loppulämppänä Plättä kävi 1-vee staffineidin kanssa juoksemassa, joka ylläri hieman pelkäsi Plättää, mutta oli kaverikoirallakin ihan kivaa aina välillä ;) (Btw Plättä löysi vihdoinkin juoksentelu hengenheimolaisen bc Skidistä, joka oli meillä kylässä pari viikkoa sitten. Yhtä päätöntä menoa molemmilla!)

Viikonlopuksi onneksi sain siskon koirahoitajaksi, koska itse olin Petexpo messuilla töissä. Plättä oli käynyt siskon kanssa juoksemassa ja juossut sen vieressä??? Se ei ikinä juokse mun vierellä, joko en saa sitä tarpeeksi väsyneeksi, sisko tekee pidempiä lenkkejä tai Plättä ei mun kanssa uskalla tehdä sellaista...

Tänään mentiin sitten taas Ojankoon kaverin kanssa treenailemaan. Opin vihdoin jaakotuksen, jee! Tai siis olen sitä harjoitellut ekan kerran kaksi vuotta sitten, enkä ymmärtänyt yhtään. Reilu vuosi sitten yksissä treeneissä sain jaakotuksen onnistumaan, mutta se tuntui silloin hankalalta ja olen vähän unohtanut koko jutun. Tänään sitten kaveri opasti miten se tehdään ja osasin vihdoin! Lisäksi tehtiin puomia tehokontaktitreeninä ja pieniä radan pätkiä. Yhdessä kohtaa putki/A erottelussa olin aina myöhässä ja Plättä jälleen ampaisi A:lle kun ehti itse valita. Tästä A-innokkuudesta voi vielä kehkeytyä ongelma...

Ja ensi viikonloppuna palataan kisakentille, JEEEEE!!!! En malta odottaa! La on HAU:n kisat Purinalla, tarjolla oli 4 rataa, mutta mennään vaan aksaradat. Tosin tajusin tässä, että tuplanollaa varten mun ehkä kannattaisi mennä myös hyppärit, koska voihan ne jo saavutetut hyppärinollat vaihtaa uusiin jos saataisiin tupla. No mennään nyt näin, koska su on vielä IHAH:in kaksi agilityrataa. Tavoitteena on, että kontaktit sujuvat, mutta kiva toki olisi niitä nolla ratoja saada. No katsotaan miten käy!

Suri Cruise söpöliini 8viikkoa vanhana
Blogitauon aikana meidän perheeseen muutti myös uusi koira, tervueren Decente eli Suri Cruise. Suri asuu siis mun äidin luona Tampereella, tosin hieman kutkuttaisi alkaa kouluttaa uutta agilitykoiraa. Mulla vaan alkaa ensi vuonna koko eläinlääkiksen kiireisin vuosi, joten koiranpentu ei nyt sovi kuvioihin. Plättäkin kyllä aloitti agilityn vasta kolmevuotiaana, joten ehtiihän sitä sitten myöhemmin. Suri on oikein kiva ja söpö pentu, tosin hyvin topakka.

Ps. Olen virallisesti mummoutunut, muut koulukaverit aloittivat tänään vapun juhlinnan, mutta itse olen onnellinen kun voin vaan maata sohvalla ja katsoa telkkaria viime viikkojen kiireiden jälkeen!



Tälläisen ihanan pupukorun löysin petexposta! (KookyGems)


2 kommenttia:

  1. hassua lukee ittestään kun kirjottaa vaan siskona xD suri on iso ja hurja, mutta tottelee vielä hyvin !

    VastaaPoista
  2. Mää jotenkin välttelen ihmisten nimen julkaisua jos en ole varma että haluavat täällä esiintyä nimellään :) Voin toki editoida tekstiin siskoni ISABELLA kävi lenkillä jos haluat ;)

    VastaaPoista